Δαδραστικό “Hacklab για Εφήβους”

Δαδραστικό “Hacklab για Εφήβους”

 

Ποιος καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος να εορταστεί ο «Ευρωπαϊκός μήνας για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο», από τη διοργάνωση ενός πολύ ιδιαίτερου εργαστηρίου, για μαθητές σχολείων της Λευκωσίας; Ο Οκτώβρης είναι ο μήνας ευαισθητοποίησης για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και το Κέντρο Καινοτομίας (Microsoft Innovation Center-MIC) μαζί με την Deloitte Κύπρου συνδιοργάνωσαν το “Hacklab για Εφήβους” στις 11 Οκτωβρίου 2016, στους χώρους του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και υποστηρίχτηκε τόσο από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου όσο και από την Microsoft Κύπρου.
Το διαδραστικό “Hacklab για Εφήβους” φιλοξένησε παιδιά ηλικίας 12-15 ετών, τα οποία για μισή μέρα είχαν την ευκαιρία να μάθουν και να εξερευνήσουν στην πράξη πώς σκέφτονται οι χάκερς, ποιοι οι κίνδυνοι που εγκυμονεί ο κυβερνοχώρος και με ποιους τρόπους μπορούν να προφυλαχτούν από επιθέσεις και κακόβουλες ενέργειες. Κατά τη διάρκεια του παιδαγωγικού όσο και διασκεδαστικού εργαστηρίου, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους κανόνες ασφαλείας στον κυβερνοχώρο, για την πειρατεία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και την θωράκισή τους, για το social engineering (όπως είναι οι επιθέσεις phishing), αλλά και για διαφορετικού είδους διαδικτυακές απειλές.

Μεταξύ άλλων, υλοποιήθηκαν επιδείξεις με θέμα το πώς οι χάκερς συλλέγουν πληροφορίες που είναι δημόσια εκτεθειμένες και ελεύθερα προσβάσιμες, οι οποίες τους επιτρέπουν να σχηματίζουν πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το υποψήφιο θύμα τους, πριν επιτεθούν διαδικτυακά και μη. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε μια ζωντανή παρουσίαση με θέμα το “email phishing” κι ενημερώθηκαν για το πώς οι επίδοξοι χάκερς είναι σε θέση να κλέβουν τους κωδικούς τους και άλλα στοιχεία, που τους επιτρέπουν πρόσβαση στους προσωπικούς τους υπολογιστές, σε λογαριασμούς, και ευαίσθητες πληροφορίες.

Τέλος, το Εργαστήρι για την Ασφαλή Πλοήγηση στον Κυβερνοχώρο, έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και να αντιμετωπίσουν επιτυχώς διάφορες επιθέσεις hacking, που βασίζονταν σε προκαθορισμένο σενάριο πειρατείας.


Comments

comments

Σχετικά με τον Συγγραφέα